Simon en Bilnaat - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Karin & Natalie - WaarBenJij.nu Simon en Bilnaat - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Karin & Natalie - WaarBenJij.nu

Simon en Bilnaat

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin & Natalie

22 Juli 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

he lieverds!

zo al een tijdje niets geschreven, dit komt omdat we veel reizen en in plekken komen waar niet veel internet is. nu is kaapstad wel natuurlijk

ja tweek weken geleden had ik de bus van windhoek naar jo brug. een rit van 26 uur!! en uiteraard ook wat vertraging, maar ik was op tijd om de familie van het vliegveld te halen, na wat omwegen met de taxi- aangezien hij zei dat hij de weg wist, maar uiteindelijk het niet kon vinden. ik was best zenuwachtig om de familie na zo`n tijd weer te zien, maar heel blij!

auto opgehaald en naar guesthouse (wij konden het gelukkig wel vinden!)
de volgende dag even jo burg in geweest, wat een enrom grote stad!
naar het apartsheid museum geweest, heel interessant, maar misschien een beetje teveel info voor een keer.

van jobrug naar het mooie graskop vkablij het krugerpark, een heel mooi plekje met een mooi uitzicht. twee dagen in het krugerpark geweest, beide dagen heel veel dieren gezien, maar de tweede was toch echt wel top!!
een cheetah heerlijk badend in de zon, een kudde olifanten, met veel kleintjes die in de gaten werden gehouden door drie manntjes leeuwen, wat een spanning dan in de auto (san jij begrijpt precies wat ik bedoel denkik) op een gegeven moment waren de olifanten het een beetje zat en staken de weg over vlak achter de auto, en de 'baas' liep naar de leeuwen toe om ze weg te jagen, daar was niet veel voor nodig!

toen was het tijd voor swaziland, een heel ander land dan za, doet meer aan afrika denken. daar zaten we ook in een park, maar meer natuur dan dieren, alhoewel tussen de huisjes liepen, impala`s kudu`s apen en een grote njilpaard achter een muurtje.

een sunsetdrive gedaan die niet helemaal goed afliep, de auto ging kapot, ondertussen heeft frank wel de traditionele dans geleerd (staat ook op film!) en zijn we wat meer over de koning te weten gekomen (helaas niet op bezoek).

de volgende dag door naar de drakensbergen, daar was het echt heel koud (de hele reis al trouwens), maar hier echt koud, we hadden twee huisjes bovenin de bergen met een amazing view! daar hebben we paard gereden, echt leuk! een paar keer in draf (ja san en pien ik weet het niet echt hard,maar voor mij....hi) ik had een paar keer het ritme te pakken.

na het paardrijden was het tijd om door te gaan, richting kust, maar een stop onderweg in gariepdam, een verlaten oord wat in de zomer helemaal vol zit. gelijk de volgende dag door naar port elisazbeth, een grote plaats aan de kust. daar een slaapplekje gevonden langs het strand gewandeld, althans een poging gedaan- hetwaaide echt te hard!
lekker een hamburger bij de wimpie gegeten. in de ochtend kregen we een rondleiding in een van de townships. yvonne kende iemand via via. een hele leuke rondleiding veel geleerd, apart om daar een keertje rond te lopen met iemand die daar vnadaan komt. nog een muziekje gedraaid in een barretje (ja die heb ik nu een tijdje niet gehad, ha) daarna door naar de volgende kustplaats, jeffreys bay, daar waren net de surfkampioenschappen geweest, dus we konden een plekje voor de nacht vinden. lekker op het strand gelegen, de mannen hebben nog gezwommen. lekker pizzatje gegeten, 8 halen 4 betalen!!! voor 20 euro. veel dingen zijn hier zo goedkoop!

nog twee dagen mosselbaai waar we gesprongen hebben, dat was echt tof. ik wilde het altij d nog een keertje doen, na irene en karin kan ik natuurlijk niet achterblijven,ha (nee hoor). vooral de vrije val is echt heeeeel gaaf. een aardige en ervaren man die met ons sprong. we gingen een voor een, ik mocht als eerste was best zenuwachtig. eenmaal in het vliegtuig was het over, van 10.000 foot gesprongen en dan de helft vrije val. het rondjes draaien in de lucht vond mijn maag alleen wat minder leuk. zeker een ervaring om gehad te hebben!!!

nu zijn we in kaapstad, ik heb gisteren het laatste stuk gereden in kaapstad. heel raar om hier te zijn, de laatste stad waar mama heeft gewoond voor ze naar nederland kwam. om hier rond te lopen waar zij ook heeft rondgelopen en te zien wat zij heeft gezien voelt heel vreemd, soms maakt het me wel verdrietig, had dit natuurlijk graag met haar willen zien. morgen gaan we naar het oude huis, ben erg benieuwd, kairn en ireen ik zal hetop de film zetten, vind het erg jammer dat jullie er niet bij zijn om dit te delen.

zondag ga ik met de basbuz richting durban, ook heel veelzin in! ik kom daar donerdag aan, moet nog even de hostels voor onderweg boeken, ga ik zo even doen. en dan vandaag over twee weken vlieg ik weer terug.

foto`s komen thuis wel. kan ze niet op de site zetten.
serveer maar vast een paar avondjes voor mij, want ik heb natuurlijk ook nog filmpjes!!
tot snel,
veel liefs van mij

  • 22 Juli 2008 - 16:23

    Karin:

    Heb je verhaaltje nog niet gelezen, maar wil een keer de eerste zijn die reageert, haha!
    xxxxx

  • 22 Juli 2008 - 16:27

    Zusss:

    hoezo simon en bilnaat?

  • 22 Juli 2008 - 16:29

    Naat:

    oja de titel,

    simone wordt somin genoemd en frank en mart hebben een nieuwe bijnaam voor me. vandaag op de tafelberg (die we dus bekommen hebben, ook vergeten te vertellen was echt suuuuper zwaar, maar we hebben het gered en weer helemaal naar beneden, alleen heel mistig, keek boven de wolken uit. ech heel mooi!) hoorden simone en ik heel hard roepen: simon en bilnaat!!!! vandaar dus.
    kus

  • 22 Juli 2008 - 16:51

    Johannes:

    Ik zal alvast een week of twee alle avonden vrijhouden voor alle foto's, films en verhalen. Veel plezier!

  • 22 Juli 2008 - 17:58

    Miek:

    Liefie,

    Ik maak wat mee, maar die verhalen van jou liegen er ook weer niet om! HOE TOF!
    Je weet het: in een week moet je iedereen gezien hebben, want als ik die week na jou thuis kom, claim ik je! :-D

    KUS en tot snel!!!!

  • 22 Juli 2008 - 19:11

    Cora En Ed:

    Pfffffffff,heb je stukje 2 x maal gelezen!
    Wat heb je veel meegemaakt,geloof dat ik daar mijn hele leven over doe hihi!
    Nog heel veel plezier!
    Liefs en gr uit Hoofddorp

  • 23 Juli 2008 - 07:11

    Pien:

    Lieve Naat,

    Wat een gave reis! Zo langzamerhand heb je voor mijn gevoel bijna heel afrika gezien :D.. Ben enorm benieuwd naar alle foto's en filmpjes, dus bij deze wil ik ook vast een avond (of twee) claimen!

    Al die vakantieavonturen van iedereen... Ik wordt er wel erg jaloers van. Nog twee daagjes werken en dan heb ik ook eindelijk twee weekjes vakantie. Die zal ik wat minder spectaculair invullen dan jouw reis, maar toch kijk ik er erg naar uit!

    Geniet nog maar van je laatste twee weken daar en tot snel (nu echt snel :))!

    kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Karin & Natalie

Eerste maand Engelse les geven aan kids 5-11 jr, daarna maandje rondreizen en als laatst 10 dagen in LA bij Robert

Actief sinds 29 Okt. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 63724

Voorgaande reizen:

28 November 2008 - 10 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: