Baños - Reisverslag uit Alóag, Ecuador van Karin & Natalie - WaarBenJij.nu Baños - Reisverslag uit Alóag, Ecuador van Karin & Natalie - WaarBenJij.nu

Baños

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg Karin & Natalie

04 November 2008 | Ecuador, Alóag

Afgelopen weekend mijn stoute schoenen aangetrokken en er toch op uitgetrokken. Aangeizen afgelopen maandag een feestdag was, hadden we een lang weekend en ik zag het niet zitten om drie dagen op de hacienda te zitten zonder iets te doen te hebben. Rond een uur of half 12 ben ik met de toeristenbus meegereden tot aan de plek waar ik de bus kon pakken naar Ambato. Vanuit daar zou ik direct de bus naar Baños kunnen vinden, maar later bleek dat ik bij de verkeerde halte was uitgestapt en na wat rondvragen, heeft iemand me in een taxi gezet richting de plek waar ik wel de bus naar Baños kon vinden...als ik toch geen Spaans zou spreken.

Vanuit de bus de zogenaamde ´gevaarlijke´ Tungurahua vulkaantop gespot, maar na een gesprek met mijn buurvrouw in de bus bleek dat hij al een tijdje inactief is en dat ik dus veilig een aantal dagen in de stad kon doorbrengen. Eigenlijk wel jamer, want hoe spectaculair zou het zijn geweest om stofwolken uit de vulkaantop te zien komen!

Het hostel waar ik verbleef zat vol met toeristen, dus na niet al te lange tijd veel contacten gemaakt en meteen voor de volgende dag afgesproken om een fietstocht te maken richting de ´oriente´. ´s avonds eerst een bad genomen in éém van de thermische baden van de stad en daarna gaan dansen. Zo dat wasl weer een tijdje geleden, dus ik heb me flink uitgeleefd, haha!.

De volgende dag met een groepje van 5 mensen 30 km gefiets. bergafwaarts...soms wel met een snelheid van zo´n 40km per uur. Op een aantal plekken was het wel een beetje eng, want we moetsen door een onverlichte tunnel, waar ook de auto´s doorheen rijden...tja.
Wel een gave tocht, langs veel watervallen, soms reden we zelfs door het water, door kleine dorpjes.

Terug gelift en een aardige man wilde ons voor niets terug in Baños afzetten, wat wil je nog meer! Zijn auto liet echter wel te wensen over, want zijn lichten deden het niet en we moesten door zo´n 5 tunnels rijden (en je kon niet altijd de uitgang zien wanneer je erin reed...). Ze nemen het hier iets minder hoog op met de verkeersregels blijkbaar...haha


Nu nog een kleine twee weken lesgeven en dan zit het er alweer op!
maar er valt nog genoeg te doen. De directeur van de school heeft me gevraagd of ik met de kids de school wil verven en gabriel, de eigenaar van de hacienda, heeft me gevraagd of ik bomen wil planten met de kids...en ik moet nog een test afnemen om ze een cijfer te kunnen geven...

Connie, goed te horen dat het al iets beter met je gaat! sterkte!

Liefs! Karin


  • 04 November 2008 - 21:02

    Naat:

    He lieve tweelingzus,
    Wat een mooie foto`s weer. Ik wil ook daarheen!
    fijn dat je zo`n goed weekend hebt gehad, toch leuk om wat gezien te hebben daar. Heb je nog andere plannen gemaakt voor je laatste weken?
    nog twee weken les en dan ga je erop uit toch?

    Hier alles te druk, zoals gewoonlijk. Lio gisteren begonnen, huisje aan het verven (echt heeeel veel werk!), maar het wordt wel mooi. ben erg benieuwd wat je ervan vind.

    Ik weet niet of ik nog tijd heb om voor lessen te kijken voor je, ik hoop niet dat je het niet erg vind.

    succes deze twee laatste weekjes. Gaan we fijn onze verjaardag als je weer terug bent!

    veel plezier nog met verven en bomen planten!
    dikke zoen!

  • 04 November 2008 - 21:54

    Bianc:

    Hee Karin!

    Fijn om weer wat van je te lezen.
    Heb vorige verslag wel gelezen, maar was al laat, en wilde ff zitten voor een reactie, en nou ja, je kent dat wel: van uitstel kwam afstel.
    Vandaar nu met mijn moeie kopje toch een reactie.

    Heb van 7.30 tot 20.30 gewerkt. Ga het onderwijs maar niet in hoor!;)
    Oudergesprekken.... Brrr...

    Gelukkig hadden de ouders goed gezelschap, haha!

    Veel plezier!

    Knuf, Bianc

  • 04 November 2008 - 21:57

    Cora En Ed :

    Lieve Karin!!!
    Wat ben je toch een pittig wijffie!
    Goed hoor om er weer op uit te trekken!!
    Wat heb je alweer veel meegemaakt en gezien.
    Prachtige foto's ......
    Je bent in onze gedachten hoor!!!
    Kijk NU alweer uit naar je volgende bericht.
    Heel veel liefs!!!

  • 05 November 2008 - 07:16

    Lotte:

    Prachtige foto's weer!wat zou je nog te wachten staan als je straks gaat rondtrekken??? Heb je al een reisroute gemaakt?

    Hier is het inmiddels koud en de hele dag mistig, getverderrie! Geniet er nog maar lekker van!

    Mooie kado's trouwens ;-) wel lief dat ze eraan gedacht hebben!

    Veel plezier nog de komende twee weken met je leerlingen! je zult ze nog wel gaan missen (NOT)!

    liefs,
    Lotte

  • 05 November 2008 - 07:23

    Con En De Rest:

    Hey Kaatje, mooie foto's en weer een leuk verhaal fijn dat je het goed naar je zin hebt. Hier is het nog even zoeken naar verhouding werken eventueel en thuiszitten,arm is nog niet echt op en ik ben nog best moe van de 2 weken pijn. Ik heb wel 2 nwe collega's op het werk erbij dus als ik nu een paar uurtjes werk moet ik inwerken en dat is nog even te.. Maandag word Marnix 16 dus komende week feest. Tijd gaat weer snel. Nog fijne laatste weken met de kids en alle activiteiten. Groetjes en een dikke kus XX

  • 05 November 2008 - 09:35

    Suus:

    Hola guapetona!

    Wat een mooie foto's!! Zo te zien heb je het prima naar je zin! Weet je al wat je de laatste weken gaat doen? Schilderen? Bomen planten of toch wat reizen??

    dikke kus! Suus

  • 05 November 2008 - 13:03

    Papaver:

    Lieve Karin,

    Schitterende omgeving daar hoor en fijn dat je een ander stel globe trotters hebt ontmoet. Sterkte die 14 dagen in het klassikale verband.

    Kus Arie

  • 05 November 2008 - 17:11

    Joost En Joke:

    Hoi Karin, wat vliegt de tijd, goed dat je je zo redt in het spaans!!
    En de wegenverkeerwet is daar van een andere soort dan hier. Nog veel plezier, met het schilderen en bomen planten....Groetjes van ons!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Alóag

Karin & Natalie

Eerste maand Engelse les geven aan kids 5-11 jr, daarna maandje rondreizen en als laatst 10 dagen in LA bij Robert

Actief sinds 29 Okt. 2006
Verslag gelezen: 1584
Totaal aantal bezoekers 63524

Voorgaande reizen:

28 November 2008 - 10 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: