vogelstruis, bibberweer..... - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Karin & Natalie - WaarBenJij.nu vogelstruis, bibberweer..... - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Karin & Natalie - WaarBenJij.nu

vogelstruis, bibberweer.....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin & Natalie

05 Juli 2008 | Namibië, Windhoek

he lieve allemaal,

Ja ik ben nu bijna een week in namibie, wat is het daar koud!!! bibberweer, dus in het afrikaans.

afgelopen zondag had ik de nus van livingstone naar windhoek, we gingen op tijd weg, hadden een voorspoedige reis, ook bij de grens geen probleem, weer een paar stempels erbij,jo! we hadden zelfs zo`n voorspoedige reis dat we een uur eerder aankwamen dan gepland, nou dat ik dat ook nog een keer hier mag meemaken.
om 5 uur s`ochtned op mijn slippers zonder jas (die heb ik nog steeds niet) op het busstation, gelukkig waren er meer die naar een hostel gingen, ben met hun meegegaan en er was nog plaats voor mandanacht heel fijn. geslpaneop de bank met een chitenge over me heen. tot 11 uur gewcht voor mijn bedje, gelijk even gedoucht naar de bank, schoenen gekocht! (ja dat is echt nodig hier) ook gelijk wat shitrtjes met lange mouwen, had ik ook niet genoeg.

overdag in de zon kun je in je bikini liggen, maar zodra je uit de zon bent en de zon is weg, is het echt heeeeeel koud. ze hebben geen verwarming ben dus erg blij met mijn warme slaapzakje.

ik had nog niet echt plannen voor namibie, maar bij het hostel hingen allemaal dingen die je kon doen. zo ben ik dinsdag naar de sossusvlei geweest, bekend om zijn hoogste duinen inde wereld. duin 45 opgeklommen een heel mooi uitzicht, daarna ervan afgerend, schoenen vol met zand,hi!
we hebben 5 km gelopen in de hitte want het was intussen midden op de dag in de woestijn, dus warm.

de reis duurde drie dagen, vooral de mensen waren erg leuk van de organisatie, veel mee zitten kletsen en een meisje uit australie die 5 maanden in jo burg had gestudeerd en nu ook alleen op reis, samen een tent gedeeld. interessante gesprekken gehad over orale vertellingen. ik heb ook weer een boek gekocht (kan het niet laten!) met verhalen. ze vertelden dat hun opa nog wel verhalen vertelde maar nu hij er niet meer is er niemand is die het overneemt. hij kwam nog wel met lueke verhalen. oh ik krijg helemaal zin om een master te gaan doen!!!

donderdag was ik weer terug, beetje film gekeken op de bank gehangen, veel leuke mensen hier. gisteren en vandaag met twee een wandeling door de stad gemaakt.
ja namibie is zo anders dan de andere landen die ik tot nu toe heb gezien. allereerst heeft het een woestijnklimaat, de mensen zijn heel anders (veel lichte mensen, mengeling van afrikaners en bushman) de meeste mensen spreken hier afrikaans dat wist ik niet, maar is erg leuk om te horen als ze niet te snel praten kan ik ook meeluisteren (engels is de officiele taal). een heel erg mooi land, maar met bibberweer. windhoek is erg westers, de grootste hoofdstad in afrika die ik tot nu toe heb gezien, eigenlijk niet te vergelijken met de andere steden. iedereen loopt hier in korte rokjes en doorschijnende shirtjes. ik moet er erg aan wennen, in zambia kom je dat niet tegen. ik loop nog steeds met mijn chitenges om, ben er zo aan gewend.

oh ik vergeet bijna te vertellen dat we een cobra hebben gezien op weg naar de duinen, hij zat midden op de weg, bijna overreden, zijn gestopt en omgedraaid, maar niet te dichtbij want ze kunnne twee meter ver spugen. hij was erg boos en rechte zijn rug en keek ons aan, erg spannend! buiten de cobra hebben we nog mooie gemsbokken gezien, veel vogelstruis (struisvogel) en springbokken.

ja en dan morgen richting jo brug. echt een raar idee, piet en yvon vertrekken maandagochtend en ik zondagmiddag en we komen ongeveer om dezelfde tijd aan!! ik hoop dat de bus geen pech krijgt anders mis ik ze misschien nog. aangezien de bus rond 18.00 moet aankomen en zij om 21. we zullen zien. ik zie er een beetje tegenop, zo`n lange reis, maar hoop mooie dingen te zien onderweg en de grensovergangen zijn natuurlijk ook altijd weer spannend!

tot zover mijn avontuur in namibie.
piet en yvon tot over twee dagen!ha en de rest tot ook heel gauw.

veel liefs

  • 05 Juli 2008 - 16:44

    Yvonne:

    Lieve Natalie! Ik kan het haast niet geloven, maar het is al bijna zover! Wij zijn hier al min of meer in de startblokken, en de tijd kruipt voorbij.....Het adres in Joburg(voor 't geval we elkaar missen) is: Emerald Guesthouse
    19 Halifax Street, Rhodesfield, Kempton Park. Sms naar Frank kan ook 0623375256.
    Goede reis en tot over 50 uur!!!!!! xoxoxoxoxoxoxoxoxoxox

  • 05 Juli 2008 - 18:55

    Con En De Rest:

    Ja eindelijk weer een beetje thuis van huis. Super gezellie en samen dingen zien en meemaken ook terug in de tijd van Mam en Opa leuk! Geniet ervan en waarom geen master... Nu kan je het zeker doen en je weet niet wat de toekomst brengt. Je hebt je hart in iedergeval wel al verloren.Geniet nu nog echt vakantie ook voor de fam. Groetjes aan iedereen dikke kus van hier XXXXX

  • 06 Juli 2008 - 15:18

    San H:

    Hi lieve Naat,

    Ik heb net even bijgelezen over de afgelopen weken! Wat leuk dat Namibie zon verrassing was. En nu naar Z-Af om de familie weer te zien, geniet ervan!!

    Tot snel!! Dikke kuz en liefs, San

  • 06 Juli 2008 - 20:14

    Papaver:

    Hallo reiskind, nog steeds niet verreist, nog een prettige maand in Afrikaanse sferen.

    Liefs arie

  • 06 Juli 2008 - 23:34

    Miek:

    He lieverd,

    Ook vanuit Canada kan ik je gewoon een berichtje sturen natuurlijk, just like you did. Klinkt nog steeds super daar. Al is het hier wel wat warmer (ook niet heet hoor).
    Geniet nog maar een maandje! Over een maand (plus een week) zien we elkaar weer!

    Dikke kus!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Karin & Natalie

Eerste maand Engelse les geven aan kids 5-11 jr, daarna maandje rondreizen en als laatst 10 dagen in LA bij Robert

Actief sinds 29 Okt. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 63715

Voorgaande reizen:

28 November 2008 - 10 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: