Back in Chinsali!! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Karin & Natalie - WaarBenJij.nu Back in Chinsali!! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Karin & Natalie - WaarBenJij.nu

Back in Chinsali!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin & Natalie

17 Juni 2008 | Zambia, Lusaka

dag lieve allemaal,

Vorige week ben ik weer teruggekeerd naar het o zo gezellige Chinsali! Iedereen was erg blij me te zien, ze kwamen zelfs rennend op m af om me te knuffelen! een fijnere terugkomst (wilde bijna thuiskomst zeggen) is er niet denk ik.

Het laaste weekje met heleen was heel gezellig, we zijn de hele week in zambia geweest, bij de gren waren ze niet zo aardig voor ons, eerst betalen en dan pas geholpen worden! nou ja, naar chipata gegaan, best een leuke stad, ligt heel mooi in een dal. we sliepen in een guesthouse waar we over de hele stad konden kijken, s`avonds heel mooi.
volgende dag naar lusaka gereden, een hele mooie rit en wat een vershil met malawi! ook de huisjes heel aners, maar ook veeeeeel droger, dat had ik nog niet gezien. ik vroeg me de hele weg af waar het weggetje richting mozambique zou zijn waar Piet en Yvonne gewoond hebben. Wil ik toch nog wel een keertje heen, volgende keer als ik ga,ha. de weg was heel hobbelig maar wel mooi! nog even mozambiqaanse lucht ingeademd en toen op naar lusaka.
de eerste keer dat ik daar was vond ik het niet zo leuk, maar nu hebben we ons goed vermaakt: veel marktjes afgeweest, lekker cappucino gedronken met een spelletje jam (dat mis ik wel hoor heleen)geshopt en veel gelopen.
natuurlijk kon een bzoekje aan de watervallen niet voorbij laten gaan.
wat een geluid!! immens, je kunt elkaar bijna niet verstaan als je ernaast staat, en ook enorm groot. je kunt lang niet alles zien, tenzij je een vliegtuigje neemt, maar dat vonden we toch te duur. nog naar mensen gekeken die hun leven durfte te wagen aan een touwtje, wij waren het er toch wel over eens om het niet te doen, wel leuk om te zien. ik geloof dat dit de diepste sprong is ter wereld oor bungiejumpen.

ik heb daar gelijk een kaartje geboekt voor mijn busreis naar windhoek. ik vertrek de 29e vanuit liingstone om de volgende dag in windhoek aan te komen, dan een weekje namibie bekijken en door naar jo burg! ik heb er veel zin in.

hier in chinsali is alles heel goed. het is wel best druk in het dorp nu ik de 5e mzungu ben, maar wel gezellig. al ben ik er niet zo vaak. ik ben bijna elke dag in de boma te vinden. zo heb ik vannacht ook hier gslapen bij tio, mijn enige vriendin (voor de rest allemaal mannen) we hadden samen lsagana en kip voor onze mannnen gekookt, was echt super gezellig met een wijntje en biertje erbij.
ik vermaak me dus prima hier en ben echt van plan om terug te komen.

van de week heb ik nog met drie vrouwen van de markt een biertje gedaan in de kroeg en even gedanst, was heel gezellig. woensdag ga ik weer bij ze eten op de markt gaan ze fisachi voor me maken een mixt van groundnuts en groenten, ik ben benieuwd met nshima.. ik eet bijna elke dag nshima en soms wel twee keer per dag, vind ht heel lekker!

verder nog spannende dingen...mmm.
ik moet hard werken aan mijn onderzoek, nog niets gedaan en over anderhalve week ga ik alweer weg, dus moet deze week wel echt beginnen, donderdag denk ik maar.
van het weekend gaan wwe isschien naar chipoma met een stel, leuk, nog even zwemmen al is het water wel heel koud en het windje fris. ja er is wel en groot verschil in temperatuur. toen ik wegging was het nog niet zo koud, maar nu aan het eind van de middag wordt het echt koud! jassen en mutsen weer. aangzien ik mijn schoenen ergens in malawi ben verloren, loop ik alleeen op de superheerlijke lipprs die karin voor mij heeft gekocht,hi. misschien in namibie nieuwe schoenen kopen.
nou tot zover,
veel liefs van mij

  • 17 Juni 2008 - 09:18

    Cora En Ed:

    Met veel plezier weer je reisverslag gelezen!Is heel wat ander dan vakantie houden op Kreta haha!Wij zijn net terug van Kreta,zijn met Dolf,Jenny en Kim met vriendin ongelooflijk aan het luieren geweest.Dennis,Tamara en Kick waren er ook nog een weekje,een echte familievakantie met heeeel veeel lekker eten!
    Wens je succes met je opdrachten,wordt inderdaad nog hard werken voor je...succes!!

  • 17 Juni 2008 - 10:15

    Pien:

    Hey Naatje,
    Wat maak je toch een hoop mee. Ik had overigens gemist dat je je schoenen was verloren :). Nieuwe schoenen lijkt me toch geen overbodige luxe als het mutsen en jassen weer is.

    Hier (in Zeeland) is het overigens best lekker weer (ongeveer 18 graden). Vanavond moet Nederland weer voetballen, dus dat ga ik hier ergens maar in een kroegje kijken, denk ik :D. Heb je daar überhaupt iets van meegekregen? Zo niet, hierbij even een update: Nederland is al door naar de kwartfinale van het EK, komende zaterdag. Vanavond moeten ze voor de vorm nog even tegen Roemenië spelen. In mijn straat in Haarlem is het helemaal Oranje! Nu moet ik weer nodig aan het werk, veel plezier en succes met je onderzoek!

    kus!

  • 17 Juni 2008 - 16:29

    Con En De Rest:

    Hoi Meissie, leuke verhalen weer, fijn weer wat te lezen. Van't weekend Yvon en piet nog gesproken bij irene en koen ze hebben er veel zin in. Dat wordt dus autobanden klein snijden met touwtje erdoor hier heten dat Teva's... Volgende paar beter vastknopen dus.. Werk ze aan je opdrachten en geniet ze ook nog. Wij nog 1.1/2 wk en dan vakantie...

  • 17 Juni 2008 - 17:27

    LL:

    Hey Natalie!

    Leuk te horen dat het nog tof is in Chinsali. Doe iedereen een kus en ik mis ze echt heel erg! Liefs!

  • 18 Juni 2008 - 07:23

    Miek:

    He lieverdje!

    Schoenen verloren? KOUD! Als je voeten er maar niet afvriezen, of is het niet zo koud? Klinkt alsof je echt thuis bent daar. Als je blijft, kom ik je opzoeken! :D Of je komt gewoon eerst terug en gaat daarna weer heen inderdaad. Hihi!

    Verder gaat hier alles goed. Ik heb de toelatingstest voor de VU gehaald, dus ga me nu inschrijven voor een Master, jaja! Maar ga eerst (het is bijna helemaal zeker) 6 wkn naar Canada. Leuk he! Ga naar familie in Vancouver en wil naar Calgary.

    Alles goed dus hier, en bij jou zo te lezen ook. Geniet er nog maar van (oh nee, eerst je onderzoek afmaken hè! :D)!

    Dikke kus!

  • 18 Juni 2008 - 16:24

    Sarah:

    Hey Naat, leuk om weer van je te lezen hier in Israel! Succes met je werk nog, haha.
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Lusaka

Karin & Natalie

Eerste maand Engelse les geven aan kids 5-11 jr, daarna maandje rondreizen en als laatst 10 dagen in LA bij Robert

Actief sinds 29 Okt. 2006
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 63644

Voorgaande reizen:

28 November 2008 - 10 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: