spierpijn??? - Reisverslag uit Alóag, Ecuador van Karin & Natalie - WaarBenJij.nu spierpijn??? - Reisverslag uit Alóag, Ecuador van Karin & Natalie - WaarBenJij.nu

spierpijn???

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg Karin & Natalie

22 Oktober 2008 | Ecuador, Alóag

Jullie hadden allemaal mooi mis! Geen spierpijn voor mij na een rit heen van zo´n 4,5 uur en een terugrit van zo´n 6 uur..
wel verkouden van de kou op een hoogte van 4000 m en voortdurende regen...

De twee toeristen die hier nu verblijven zijn allebei fysiotherapeut en we hebben dus heel goed gerekt na de rit...

Maar oh, wat mooi! Ik zal wat foto´s plaatsen zodat jullie kunnen zien hoe mooi het is!
Wat je hier wel heel duidelijk ziet zijn de gevolgen van landbouw op hellingen die niet geschikt daarvoor zijn en daardoor na twee jaar onbruikbaar zijn voor verbouwing van enig product...gelukig zijn er ook mensen die voorzichtiog omgaan met hun omgeving waardoor plekken zoals het cloud forest (Bombolli) nog bestaan.

Vrijdag op zaterdag verbleven we bij een echtpaar, in een huisje zonder electriciteit. Gelukkig wel warm water met gas.. beide zijn erg bezig met de natuur en verbouwen hun eigen producten en wat we kregen voorgeschoteld was dan ook allemaal ecologisch verantwoord, erg leuk!
Zonsondergang was prachtig en daarna heerlijk opwarmen bij de haard.

De terugrit leidde eerst weer door een stuk cloud forest en daarna begonnen de paarden aan een zware tocht, de oude vulkaan ´corazon´ op. Oei, daar was het koud, maar ook weer erg mooi, heel anders. Vooral grassen en wat struiken en steile hellingen, best avontuurlijk om dat te paard te doorgaan...en aangezien ik nog niet zo´n ervaren paardrijder ben...best wel eng af en toe. Daar kwam bij dat mijn paard vrij recent besneden was en nog steeds dacht ´cojones´ (ballen) te hebben, en daardoor wat mennelijker gedrag wilde vertonen wanneer andere paarden te dichtbij kwamen...ik moest me dus af en toe goed vast houden...

Afgelopen dinsdag ben ik naar de school afgereisd die een stuk hoger is gelegen, ook op de corazon.
Wel apart, er schijnen heel veel van dit soort schooltjes te zijn, waarvan sommigen nog veel afgelegener dan deze... (en dit was al bijna anderhalf uur te paard...)
De school heeft in totaal 14 kinderen, onderverdeeld in twee klassen. Ik heb een uurtje de ene klas lesggeven en daarna de kleintjes. Dat valt nog niet mee...als iemand nog tips heeft...die zijn erg welkom! haha!Ik probeer al wat liedjes te verzinnen in het Spaans en Engels, maar het is al gauw te moeilijk...

Aanstaande zaterdag reis ik met de twee toeristen die nu op denhacienda verbliujven naar Quito en vanuit daar gaan we naar Mitad del Mundo, dat is de plek ten noorden van Quito waar precies de ecuatorlijn loopt. Ik weet nog niet precies hoe ik terugkom, of ik misschien zaterdag in een hostel blijf of dat ik meteen terug ga, maar aangezien ik liever niet ´s avonfds reis, blijf ik in Quito, we zullen zien.

Opnieuw weer allen bedankt voor al jullie leuke reacties!
En Con, tjee, wat vervelend voor je, hoe kon dat nou gebeuren? Ik hoop dat het allemaal snel zal genezen!
Ik denk aan je!

Lotte gefeliciteerd voor morgen! En Maaik voor de 25e!

Liefs, Karin





  • 22 Oktober 2008 - 22:39

    Cora En Ed:

    Net de foto's en je verhaal gelezen!!

    Je bent in een andere wereld!!

    Je bezoek bij het echtpaar,geen electriciteit!!
    Het kan dus allemaal,maar eerlijkheidshalve zijn wij daar natuurlijk erg van vervreemd:wij kunnen ons allang geen leven meer voorstellen zonder electriciteit!!

    Wat een prachtige foto's van de natuur!!
    Zonsondergang is zoals eigenlijk overal ter wereld spectaculair!!

    Ja de landbouw.....natuurlijk jouw specialiteit!!De onbruikbaarheid inderdaad!
    Moet je maar een keer uitleggen..........

    Dan dat lesgeven..
    Misschien kunnen Jes en Bianca je nog wat tips geven......Zijn ECHTE JUFFEN hihi

    Lieve Karin,was weer blij van je te horen!!

    Heel veel liefs.....


  • 22 Oktober 2008 - 22:42

    Papaver:

    Schitterende foto`s en avontuurlijke omstandigheden. Je bent een ware amazone in Equador.

    Liefs Arie

  • 23 Oktober 2008 - 03:27

    Naat:

    he lieve zus,

    Wat een mooie foto`s! lijkt me heerlijk om daar paard te rijden!
    Was heel fijn om je vandaag even gesproken te hebben, zou heel graag bij je zijn en samen lesgeven en paardrijden en equador ontdekken, maar ja..
    vandaag alweer mijn laatste dagje hier, moirgen in het vliegtuig naar de herfst (hier is het 32 graden!)
    wat ga je doen als je op de equator bent?
    ik zal robert nog wat foto`s van je laten zien, maar hij is je echt niet vergeten hoor. hij vindt het heel spannend dat je komt! de eerste keer dat ik zei dat je snel zou komen zei hij: joepie! dus komt helemaal goed!
    Zodra ik thuis ben, zal ik je helpen voor je lessen. wwil je me daar nog even over mailen, wat je precies zoekt? dan kan ik je beter helpen.
    ik ga nog even mijn laatste spullen inpakken. veel plezier het weekend!

    dikke smakkerd!

  • 23 Oktober 2008 - 05:13

    Dieuwert:

    Hey Karin!

    Mooie verhalen! Succes met lesgeven!! Je kunt de kinderen vast en zeker een goede woordenschat (incl. grammar) bijbrengen!

    X
    DJ

  • 23 Oktober 2008 - 07:30

    Bianc:

    Hee Karin!

    Fijn dat je geen spierpijn hebt gehad!! Mooi zo!
    Geeft moed voor een volgende keer??;)

    Tips....
    Liedjes....
    Tsja, wat dacht je van Happy birthday??
    Dat is volgens mij een melodie die overal ter wereld bekend is.
    In het Spaans is het -volgens mij- Compleajos Feliz. Zit het nu ff in mijn hoofd te zingen, maar er is echt geen bal aan, haha.
    Compleajos Feliz,
    compleajos feliz,
    compleaaaajos,
    compleaaaajos,
    compleaaaajos,
    feliz.

    Dan schiet mij nog Old Mac Donald te binnen.
    Old Mac Donald had a farm.....Ieja,ieja,hooo....

    What shall we do with the drunken sailor....

    Spaanse liedjes ken ik verder niet.

    Nou, nu ga ik eerst even je -ongetwijfeld prachtige- foto's bekijken.

    Fijn dat we weer op de hoogte zijn!!

    Dikke zoen, en een knuffel!


  • 23 Oktober 2008 - 07:33

    Bianc:

    Lieve help!

    Wat is dat voor gebraden beest??

  • 23 Oktober 2008 - 08:39

    Anne:

    wauw!prachtige foto's!
    xxxx

  • 23 Oktober 2008 - 10:15

    Connie En Rest:

    hi meissie wat mooi zeg nou jij geen spierpijn ik heb na een ongeluk wel 7 dagen flinke pijn gehad nu wordt het gelukkig wat beter. bijna jarig ook nog he ben benieuwd wat je van die dag meekrijgt. hopelijk vind je je draai met de kinderen. trouwens wat dacht je van pinkelen met de kleintjes commando bol, hol etc weet je dat nog
    daar kun je ze motoriek en spel mee leren.
    ook tekening maken en spaans woord erbij is ook lek hou rekening met de spanningsboog van de kleintjes om iets te leren.
    veel liefs van ons kus en hug

  • 23 Oktober 2008 - 12:34

    Mariska:

    Hoi hoi,
    Wat een mooie foto's!!
    Maar eh wat is dat gebraden beest? iel!!!!
    Maar eh wanneer ben je weer terug!?!?!
    Ik ben elke week invallers aan het regelen.

    Nee hoor geniet nog een maand van je reis!!

    Liefs Buns

  • 23 Oktober 2008 - 14:35

    Irene:

    wow zus,
    dat ziet er mooi uit!
    fijn om te zien dat je aan het genieten bent.
    liefs,
    je zus

  • 23 Oktober 2008 - 16:10

    Lotte:

    Prachtige foto's inderdaad! en wat een die-hard! zo lang op een paard! wie had gedacht dat jij zo sportief was! jij ook een fijne verjaardag zondag! ik zal aan je denken!
    x

  • 24 Oktober 2008 - 20:47

    Joost En Joke:

    wauw Karin wat een mooie foto´s!! wat lief die hondjes!!Hoofd schouders knie en teen als liedjestip? liefs van ons!!

  • 25 Oktober 2008 - 09:28

    Robbert:

    Hey Karin, laat ik nu voor de verandering eens een keertje de eerste zijn die je feliciteert met je verjaardag, ik weet dat het pas morgen is, maar bij deze alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren in goede gezondheid. Ik stuur maar geen smsje, aangezien je van je telefoon bent beroofd, wat een heftig verhaal trouwens!

    Je houdt een drankje tegoed van me, krijg je als je terug bent.

    Groeten en XXX,

    Robbert

  • 25 Oktober 2008 - 13:29

    Augje:

    Hoie, wat heb jij mooie foto's gemaakt van de omgeving. Compliment.
    Dus je had m'n fietsbroek met stukkje zeemleer niet nodig (grin). Meid, voor morgen 26e oktober van harte feliciteer met je verjaardag....In het bahasa indonesisch: SLAMAT HARI ULANG TAHUN! Liefs & dikke knuf Aug.

  • 26 Oktober 2008 - 07:43

    Annemiek:

    Heeee! Feestvarkentje!

    Gefeliciteerd, vanuit het koude, regenachtige Nederland!
    Voor het eerst gesplitst op jullie verjaardag, maar dat zal je niet minder jarig maken :-)
    De foto's en je verhalen zijn super! Genieten verder! :D

    Groetjes,
    Annemiek

  • 26 Oktober 2008 - 10:34

    Ruben:

    Wat een mooie foto's en wat een avonturen weer, Kaar! Het ziet er werkelijk super uit...veel plezier vandaag als jarige job! Kus Ruben

  • 26 Oktober 2008 - 14:31

    Bianc:

    GEFELICITEERD!!!

    Hoop dat je een fijne dag hebt (gehad) daar zo ver van hier.

    Kus, en een knuffel,
    Bianc

  • 27 Oktober 2008 - 12:11

    Chris:

    Hallo lieve Kaar,

    Ik heb net al je verhalen in een keer gelezen,en ben wel weer onder de indruk! Wat een avontuur deze reis!
    Ik ben denk ik de laatste die je feliciteerd, maar nog van harte lieverd!Masha Papien zeggen we hier!
    Nog een fijne tijd, en doe vooral voorzichtig!!
    (en nu sparen voor een paard zeker...)
    Sunchis uit Curacao van ons allemaal.

  • 27 Oktober 2008 - 19:11

    Heleen:

    Ola lieve Karin,

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag...een beetje laat maar toch. Gisteren kon ik niet op internet, maar nu gelukkig wel, vandaar. Leuk al je verhalen te lezen..Geniet nog maar fijn.

    Liefs

  • 28 Oktober 2008 - 17:50

    Steef:

    Hai Kaar,

    Wat een gave verhalen allemaal, zeg! Je maakt echt avonturen mee...Ben jaloers! Doe voorzichtig, maar blijf vooral heel veel genieten! Ik heb geen verstand van lesgeven, dus good luck..

    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Alóag

Karin & Natalie

Eerste maand Engelse les geven aan kids 5-11 jr, daarna maandje rondreizen en als laatst 10 dagen in LA bij Robert

Actief sinds 29 Okt. 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 63633

Voorgaande reizen:

28 November 2008 - 10 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: