de bus - Reisverslag uit Alóag, Ecuador van Karin & Natalie - WaarBenJij.nu de bus - Reisverslag uit Alóag, Ecuador van Karin & Natalie - WaarBenJij.nu

de bus

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg Karin & Natalie

11 November 2008 | Ecuador, Alóag

De afgelopen dagen veel gezien!
Vrijdag afgereisd naar Latacunga om daar fiesta de mama negra te vieren, maar vanwege een een dodelijk ongeval na een bomexplosie tijdens de festiviteiten voorafgaand aan het echte feest, is het hele feest afgblazen...

Toen maar de bus richting Ibarra genomen met de broer van één van de medewerkers van de hacienda en met zijn vrienden daar de stad bezocht. Ik denk één van de weinige steden in Ecuador waar ze de gebouwen onderhouden...een mooie stad. Plus een aangenaam klimaat...ook fijn na weer een week met koude en regenachtige middagen.

Vandaag was er geen klas vanwege één of ander feest in Machachi en zo belsoten richting Santo Domingo af te reizen en daar een reservaat te bezoeken waar een Engelsman die ik in Baños heb ontmoet vrijwilligerswerk doet. Erg mooi! en ook daar weer een verschil in kllimaat, ondanks de afstand van slechts 50 km. Vochtig, warm en daar waar de bomen niet gekapt worden, een weelde aan hardhouten bomen, banenenbomen, bromelia´s tot in de toppen van de bomen en apen (heb ik helaas niet kunnen bewonderen).

http://www.youtube.com/watch?v=kU6UGseK-18 (een filmpje van het project plus omgeving)

Terug in de bus wel afgezet...helaas is dat de gewoonte van de gemiddelde bijrijder van de buschauffeur, special price for you...jaja, extra duur dus voor alle gringo´s...
hij wilde het dubbele hebben van wat ik op de heenweg had betaald, nou, daar ging ik dus mooi niet mee akkoord! heb er uiteindelijk 50 cent vanaf kunnen krijgen en dus nog steeds te veel betaald...nouja...het gat ook niet om het geld, meer om het idee dat ze steeds van ons profiteren.

Ik heb wat filmpjes gemaakt, eens kijken of ik één en ander op de site kan zetten...

tot later maar weer!
xxxx

• 12 November 2008 - 06:57

Con En De Rest:

Hey Meissie, je bent toch nog behoorlijk reislustig zeg. Grappig dat je goed merkt hoe het klimaat kan verschillen alleen al door het feit dat de begroeïng er nog is en de bomen er niet allemaal gekapt zijn voor het hout. Mooie foto's leuk om te zien. Leuke foto's van de kinderen. Wat is zo'n land toch vol kleur he? Tevens die luchten met bergen op de achtergrond schitterend.Hier gaat het allemaal weer wat beter merk eindelijk dat ik weer wat zin begin te krijgen in werk en andere dingen.
    Nou leespret weer aan alle reacties.. we denken aan je Dikke kus Con en de rest

• 12 November 2008 - 08:31

Anne:

Weer mooie foto's. Gaaf allemaal! Die kindjes zijn echt te schattig trouwens.Ten minste, zo op de foto;). Ik mis je wel,hoor! XXXXXXXX

• 12 November 2008 - 08:33

Papaver:

Lieve Karin,

Je laat ons mee genieten van al dat moois daar onder de evenaar. Je hebt het toch maar opgebracht, al die weken voor de klas. Pluim voor jou.

Liefs Arie

• 12 November 2008 - 16:20

Bianca:

Heeee Karin!

Fijn en leuk om weer wat van je te lezen.
    Leuk om een "meekijkje" te hebben.

Geniet maar volop!!

Hoe lang blijf je daar nog??

Veel liefs,
    Bianca

• 12 November 2008 - 19:47

Joost En Joke:

Wauw Karin, wat een mooie plaatjes weer!! echt leuke koppies die kinderen,ook al denk jij er misschien soms anders over.. knap van je hoor, die ervaring kan je maar weer in je rugzak hebben. Grappig dat verhaal van die bus..
    Hier alles ok! liefs van ons

• 13 November 2008 - 13:08

Ruben:

Geweldig verhaal weer, vergezeld met mooie foto's!
    Hoezo bomexplosie? Dat klinkt nogal gruwelijk.

Geniet er nog van (en dat zal ongetwijfeld gaan lukken)!
    Kus Ruben